Selkeä suunta

Nosta viestintäsi tasolle, jolle se kuuluu: strategiseksi johtamisen välineeksi, joka viitoittaa suunnan ja yhdistää ihmiset.

Sisältöstrategia saa viestinnän tuottamaan tulosta

Keskity viestintään, jolla on vaikutusta. Asiakaslähtöisen sisältöstrategian avulla johdat viestintää tehokkaasti läpi organisaation. 

Sisältöstrategialla kiteytät toimintanne ytimen sekä varmistat, että pystytte kommunikoimaan sen asiakkaalle koko henkilöstön voimin. 

Miksi et priorisoisi kaikkien aikaa ja voimavaroja sisältöihin, jotka saavat teidät menestymään?

Tämän saavutat:

  • Erotat isosta kuvasta olennaisen ja uskallat tehdä valintoja. Saat rauhaa omaan työhösi. 
  • Pystyt konkretisoimaan strategianne sisällöiksi, jotka auttavat asiakasta kanavassa kuin kanavassa. 
  • Saat aikaan muutosta organisaatiosi ajattelussa sekä yhdistät ihmiset toimimaan asiakkaan parhaaksi yhtenä joukkona johdosta lähtien.

Valitse tarvitsemasi työkalut - tai vaikka kaikki

Sisältöstrategia on työmenetelmä, josta saat kaiken tarvitsemasi pitkäjännitteiseen vaikuttamiseen viestinnän keinoin. Avullamme saat työkalut käyttöön ketterästi, oli kyse koko paketista tai täsmätarpeista. Voit pyytää meidät avuksi myös sisällöntuotantoon tai tilata sparrausta olemassa olevien työkalujenne viilaamiseen. 

Tavoitteiden kiteytys

Tuntuuko, että liiketoimintastrategiasta on vaikeaa johtaa viestinnän suunnitelmia? Autamme sinua kiteyttämään johdon näkemykset tavoitteistanne ja vahvuuksistanne helposti omaksuttavaksi kuvaukseksi. Näin varmistat, että viestit ovat arvokkaita organisaatiollenne.

Asiakkaiden tarpeiden kuvaus

Tunnetko tärkeimmät asiakkaanne ja heidän tavoitteensa? Autamme sinua ymmärtämään heitä pintaa syvemmältä tarpeiden ja tunteiden tasolla sekä kiteyttämään ne visuaaliseksi työkaluksi. Vain tällä voit varmistaa, että viestit saavat kohderyhmäsi toimimaan tavoitteidenne suuntaisesti. 

Sisältösuunnitelmat asiakkaan matkalle

Onko tavoitteista vaikeaa päästä käytäntöön? Autamme sinua suunnittelemaan sisällöt asiakkaan matkalle tämän tiedontarpeiden ja käytösmallien mukaan. Tuellamme luot kokonaisuuksia, jotka tuottavat tulosta pitkään – jopa vuosia ja kaikissa kohtaamisissa.

Asiakaslähtöisen sisällöntuotannon tuki

Kaipaatko tukea sen varmistamiseen, että yksittäiset sisällöt puhuttelevat asiakasta ja edistävät tavoitteita? Pyydä meidät avuksi: työkaluillamme voit varmistaa tehokkaan asiakaslähtöisen sisällöntuotannon myös kiireessä.

Oppaat ja koulutukset henkilöstölle

Ovatko tavoitteet ja suunnitelmat valmiina, mutta henkilöstö ei ole vielä mukana kertomassa yhteistä tarinaa? Avullamme saat ihmiset mukaan sisältötyöhön innostavasti mutta tavoitteellisuudesta tinkimättä.

Työmenetelmä, jonka toimivuus tiedetään

Sisältöstrategia-viitekehys on Valorian toimitusjohtajan Kati Kerosen kehittämä.

Kirjassa Sisältöstrategia – Asiakaslähtöisyydestä tulosta kuvattua työmenetelmää on pidetty Suomessa merkittävänä käännöksenä kohti asiakaslähtöisempää viestintää ja markkinointia, ja sitä hyödynnetään tuloksellisesti jo kymmenissä organisaatioissa järjestöistä pörssiyhtiöihin.

Voisiko sinun organisaatiosi olla tässä joukossa?

Asiakkaidemme kertomaa

”Sisältöstrategiatyö sai aikaan muutoksen viestintäkulttuurissamme: museoiden henkilökunta on tuottanut sisältöjä blogiin aktiivisesti. Asiakasprofiilit varmistavat, että sisällöt palvelevat sekä asiakkaita että museoita, ja blogin kävijämäärät kasvavat jatkuvasti. Pystymme auttamaan niin tuttuja kuin uusia kohderyhmiä ja houkuttelemaan heitä sisällöillä, jotka he kokevat itselleen arvokkaiksi.”
Trafiikki-museoiden projektipäällikkö Tiina Jantunen

Sisältöstrategia on kokonaisvaltainen viestinnän kehittämisen menetelmä

Ajatuksiamme sisältöstrategiasta ja asiakasymmärryksestä

Johda organisaation viestintätekoja sisältöstrategian avulla

Sisältöstrategia typistyy tämän päivän keskustelussa sisältömarkkinoinnin välineeksi, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön sillanrakentajaksi. Se on kuitenkin parhaimmillaan paljon enemmän, strategisen viestinnän…

Lue koko postaus
Johda organisaation viestintätekoja  sisältöstrategian avulla
Sisältöstrategian avulla etenin tulipalojen sammuttajasta strategiseksi viestijäksi

Sisältöstrategian avulla etenin tulipalojen sammuttajasta strategiseksi viestijäksi

Monen viestijäkollegani tavoin minäkin tuskailin aiemmin, miten saisin arjen oravanpyörän pysähtymään. Löysin ratkaisun sisältöstrategiasta ja asiakastarpeen ymmärtämisestä, joiden avulla etenin…

Lue koko postaus

Näin olen tukenut asiantuntijoita somettamisessa

Vain kuukausissa saavutetut tulokset osoittavat, että strategiaan pohjautuva lempeä ja innostava opastus valaa asiantuntijoihin rohkeutta sekä sitouttaa heidät organisaation tarinankertojiksi, kirjoittaa Valorian strategi ja työkaveri Laura Niemi. Asiakkaamme…

Lue koko postaus
Näin olen tukenut asiantuntijoita somettamisessa

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Haluatko nostaa viestintäsi uudelle tasolle? Soita tai laita viestiä Lauralle, niin jutellaan lisää!